Laat jij een app of online applicatie door Bluenotion bouwen? Dan gaat jouw project langs diverse teamleden die hun skills hierop loslaten. Samen werken zij parallel aan elkaar, in diverse rollen, die elkaar aanvullen. Zo heb jij een aanspreekpunt, wordt ondertussen de boel gecoördineerd en is jouw project straks gedesigned, ontwikkelt en ready to launch!
Benieuwd wie welke rol vervult binnen jouw project en hoe dit verloopt? We zetten alle rollen voor je op een rijtje en geven een inkijkje achter de schermen!
Dit zijn de rollen binnen het Bluenotion-team:
Dat zijn dus 6 rollen, binnen 1 team en 1 project. Hoe werkt dat? Iedereen heeft een andere rol, met andere taken, maar deze sluiten naadloos op elkaar aan. Iedereen heeft elkaar nodig:
Elk project is anders, maar de volgorde die we aanhouden is meestal vergelijkbaar. We hebben hieronder de rollen en opvolgende takes binnen een project inzichtelijk gemaakt.
Benieuwd naar de gezichten bij de namen? Bekijk ons >
Met in de hoofdrol:
Als de opdrachtbevestiging binnen is, worden de projectmanager en UX designer ingevlogen. Samen met hen, Bard en de klant vindt er een kick-off plaats en wordt het project met enthousiasme ingeluid!
De behoeften van de klant en ideeën worden besproken en we geven alvast een sneakpeak van een mogelijk ontwerp. Als tijdens de kick-start alle nodige zaken zijn besproken, heeft de projectmanager inzicht in wat er gepland moet gaan worden en weet de UX designer naar welk ontwerp toegewerkt kan worden.
Met in de hoofdrol:
De UX designer vertaalt de vraag van de klant naar idee voor ontwerp. Dit idee is gegoten in een wireframe. Een wireframe is het skelet van het uiteindelijke ontwerp - dit ziet er al aardig uit en is voorzien van de besproken functies, maar deze werken nog niet en zijn niet van grafische vormgeving voorzien.
Om dit wireframe te maken, gaat de UX´er in gesprek met alle belanghebbenden. Zo worden alle facetten rondom de vraag van de klant belicht en betrekken we de mensen die er uiteindelijk mee moeten werken. Dit doen we, zodat de complete visie helder is, voordat er daadwerkelijk iets gebouwd wordt.
Als alles goed staat en akkoord is, dan is het aan de grafisch designer om het wireframe in de huisstijl te gieten en er iets prachtigs van te maken. Staat de voorkant goed? Dan gaan we aan de slag met de achterkant.
Met in de hoofdrol:
De technisch projectmanager is de architect van de achterkant. Hij zorgt dat het voor de front-end en back-end developer duidelijk is wat er qua techniek moet gebeuren. Zo staan alle gezichten dezelfde kant op, weet iedereen op welke plek hij moet programmeren en ontstaat er geen onsamenhangende code.
De front-end developer maakt het design van de grafisch designer tot iets klikbaars en de back-end developer zorgt dat het werkt.
Nee hoor, we doen take 2 en 3 gewoon nog een keer, onder toeziend oog van de projectmanager. We delen het project namelijk in delen op en werken zo stukje voor stukje naar het eindresultaat. Als de front- en back-enders met een onderdeel bezig zijn, zijn de UX-designer en grafisch designer alweer bezig met het volgende deel. Zo heeft iedereen constant de handen aan jouw project en kan er per onderdeel worden opgeleverd.
Kunnen we het werk neerleggen als het volledige project is opgeleverd? Niet per se. Wij gaan langdurige projecten aan en blijven altijd in beweging richting nieuwe stappen. Echt klaar zijn we nooit. Rijmt dit met jouw visie? Daar horen we graag meer over! Neem contact op.
Wil je weten hoe wij met deze aanpak een mooi resultaat voor jouw organisatie kunnen opleveren? Neem contact op!